24 Haziran 2011 Cuma

Maça Ası

   Maça, şeklinden ötürü bir mızrağın ucuna benzetilmiştir ve orduyu simgelemektedir. Fransızlar maça şeklini mızrağa benzeterek 'pique' adını vermişlerdir. Bugünkü yazımın konusu olan maça ası, ölüm kartı olarak bilinir. İngilizler bu karta 'ace of spades' demektedirler.

Ben kağıt oyunlarını bilmem, piştiden başka oynadığım kağıt oyunu da yok. Ama 52 tane iskambil kartının arasında en asil bulduğum karttır maça ası.



Yazıma maçayla ilgili ilginç bilgiler eklemek için araştırma yaparken canım sıkıldı, içeri gittim ve iskambil destesini aradım. Elime geçen iskambil destelerini düzenlerim ve sıraya dizerim. -Boş vakti olan insandan korkulur.-  En üstte maça ası vardı. "Bu da mı tesadüf?" diye düşündüm açıkçası. Gerçi en üstte maça asının olma ihtimali dörtte birdi, bu oldukça yüksek bir oran ama olsun. Bunun gizemli bir olay olduğuna inanmak istiyorum ben yine de.

2003 yılında, Amerikan askerlerine iskambil kartları dağıtılmış. Aranan kişilerin fotoğrafları iskambil kartlarının üzerine basılmış ve askerlerin bu yüzleri ezberlemesi hedeflenmiş. Maça asında da Saddam Hüseyin'in resmi varmış. Maça asıyla ilgili bildiklerim, daha doğrusu bulabildiklerim bu kadar.Uzun günler, hoş geceler.


Kaynakça:
Amerikan Ordusunun Dağıttığı İskambil Kartları
Maça Asında Saddam'ın Olması
Most-wanted Iraqi playing cards

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder