4 Nisan 2011 Pazartesi

Kimlere Sanatçı Denir?

Uzun süredir düşünmekte olduğum bir şey var, sanatçı kimlere denir? Popüler kültürün içine ucundan kıyısından bir şekilde girebilmiş olan şarkıcılara sanatçı sıfatını verenler kimlerdir?

Sanatçı kime denir gerçekten?  Düşünüyorum, sanatçı deyince aklıma gelen şey şu: Belli bir yapıt ortaya çıkaran kimse. Ama düşünüyorum sonra; kendimle çeliştiğimi fark ediyorum,  Serdar Ortaç'ın şarkıları da bir yapıt en nihayetinde. Orta okuldayken ders esnasında Türkçe hocamla konuşurken, İsmail Yk'nın şarkılarını dinleyenleri anlayamadığımı, çok saçma bulduğumu söylemiştim. Hocam demişti ki: "Dinlemesen de dinleyenlere saygı duymalısın." Açıkçası ben İsmail Yk'ya saygı duyarım ama, şarkılarını dinleyenlere hâlâ anlamlandıramam zihnimde.

"O zaman, sanatsal değerleri olan yapıtları meydana getiren kişilere sanatçı denir." diyebilir miyiz? Diyecek olursak, burda bahsettiğimiz sanatsal değeri belirleyen kıstas nedir? Birbiri ardına gelen bunca sorudan sonra, bu yazının bir yere varamayacağı kanaatindeyim fakat bu konuyu birileriyle konuşmam gerekiyordu. Bu konuda yazmak iyi geldi açıkçası, sorunumu çözemesem bile.

Yazıları sonuca bağlamayı bir türlü beceremiyorum, acaba Yılmaz Özdil gibi mi yazsam?
***
Aslında böyle yazmak da eğlenceli gibi.
***
1903 Beşiktaş Jimnastik Kulübü kuruldu.
1904
1905
1906
...
Tamam tamam, yüz yıldan daha uzun bir süreç. Yaklaşık yüz otuz satırlık bir yazı olur hepsini tek tek sıralarsam.
...
2009
2010 2-2(İsteyen 8-0 diyebilir bu 2-2 mevzusuna yanıt olarak. Ama "2-2 mi?" diye sormanın verdiği hazzı hiçbir şey vermiyor. Fenerbahçeli okurlarımdan özür dilerim ama komik yahu.)
2011 Beşiktaş ligde bu yıl da bir şey yapamadı, hadi Ziraat Türkiye Kupası'nı almaya çalışalım yine.

Yılmaz Özdil, yazılarının sonuna gülücük koyuyor bazen. "Madem yaptın bir hayır, tut bacağından ayır." gibi fantastik bir öneri sunmanıza imkan vermeden, gülücüğü kendiliğinden ekleyiverip, yazımı burda sonlandırıyorum. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder