21 Şubat 2011 Pazartesi

Git.(Kahraman Tazeoğlu)

Bizim dönem ödevine benzer bir ödevimiz vardı. Türk şairlerden, bir şairden en fazla üç şiir olmak üzere toplam yüz şiir yazacaktık. Bu ödev Kahraman TAZEOĞLU'nun "Git" adlı şiirinden haberdar olmamı sağladı. Şiiri çok beğendiğim için sizlerle paylaşmak istedim. 

GİT
Şimdi gidiyorsun 
Git 
Oysa senden tek bir damla istemiştim 
Sana kocaman bir deniz sunmak için 
Şimdi gidiyorsun 
Git 

Ne zaman başladı bu hikaye 
Anımsamak zor 
Gençtim 
Hazırda fırtınalarım vardı dört nala sevdalarım 
Komazdı öyle üç-beş nöbetleri 
Geceler içimi acıtmazdı böyle 

Bir insan bu kadar eksilebilir mi 

Hatırlarsan sesine uyku kaçmış bir adam vardı 
Bu şehrin biryerlerinde 
Düşler ormanının gece bekçisi derdin sen ona 
Gözlerinde gizledi o seni sen bilmedin 
O adam bendim unuttun mu 
Bak sevdiğin adam gülmeyi bile unuttu 
Seni unutamadı 

İşin kolayına kaçmadım
Uğruna ölmedim yani
Uğruna ölünecek sandığım biri için yaşadım hep
Sen bunu da bilmedin
Ben bir bakışına bin anlam yükledim
Sen aşka kestirmeden gittin
Bir hayatın özetini bırakıp avuçlarıma
Şimdi gidiyorsun
Git 

Bana karanlığın ne demek olduğunu öğretmeden 
Bütün ışıklarımı söndürüyorsun 

Bu cehennem cinayetlerini işliyorsun 
Sonra bunlara intihar süsü veriyorsun 
Yazıklar olsun yazıklar olsun 
Susuyorsun susuyorum susayacaklarım bitmiyor 
Hani sen sevdiğini 
Yarı yolda bırakacak kadar yüreksiz değildin 
Düşmemeyi öğretecektin nerdesin nerdesin 

Uzun lafın kısası yoktur 
Anlatacağım çok şey var 
Hoyrat bir rüzgar gibi geldin 
Aklımı hayatımı dağıttın 
Şimdi gidiyorsun 
Git 

Daha ayrılığa bile çarpmadan 
Aşk bize döndü 
Bir yılan gibi soktun koynuma kimsesiz geceleri 
Artık ölüm sana dokunamamaktan kötü değil 
Ama sana dokunmak da yasak bana 
Göz çukurlarımdaki karanlık bunu anlatır 
Sen var ya sen 
Allah kahretsin 

Yani şimdi 
Gözleri sana benzeyen bir kızım olmayacak mı 
Yani şimdi başkaları mı sevecek seni 
Ben saçlarını okşadığım zaman 
Ellerin öksüz kalırdı 
Şimdi gidiyorsun git
Kahraman TAZEOĞLU

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder