7 Şubat 2011 Pazartesi

Sehpa.

   Sehpa, genellikle dört ayaklı olan, çay, kahve vs. ikramlarda üzerilerine tabak,bardak vs. konulan güzel bir eşyadır-Bence-. Görüntüsünün,hacminin küçük olmasından dolayı mıdır bilmiyorum ama, sehpalara gereken önemi göstermiyoruz. Herhangi bir sehpa, asla bir masa kadar saygı göremez. Oysa benim gördüğüm kadarıyla biz Türklerde sehpa daha çok kullanılıyor. Masayı genelde yemek yemek için kullanırız değil mi? Yemeği yerde yemek, masada yemeye oranla daha rahat gelmiştir bana hep. -Yaşasın yer sofraları-
   Gelelim sehpayı neden daha çok kullandığımıza. Türkler olarak misafirperver bir toplum olduğumuz yadsınamaz bir gerçek. Akşam oturmak için misafir geldiği vakit, -Misafir genellikle yemek saatinden sonra gelir, daha az zahmet vermek için- misafire mutlaka çay,meyve vs. ikram edilir. İşte sehpanın önemi burda ortaya çıkıyor. Misafirlere çayı, masada ve rahatsız sandalyelerde vermek yerine koltuklarda ikram edebilmenizi sağlayan eşya ne? Evet, sehpa! Bu eşyaya hakettiği değer verilmiyor.
    Sehpanın, evin içinde dolanırken dizimizi çarptığımız bir eşya olarak kalacak olması beni çok üzüyor. Sehpa denilince aklıma gelen dört tane içiçe sehpa oluyor. Bu yazımda da, size aklıma gelen bu resimle veda etmek istiyorum. Uzun günler, hoş geceler.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder