21 Şubat 2011 Pazartesi

Somut-Soyut.

   Somut şeylerden bahsetmek, soyut olanlara oranla her zaman daha kolay geldi bana. Bir arkadaşım somut şeylerden fazla bahsettiğimi, soyutlara da yer vermem gerektiğini söyledi. "Soyut" kelimesini duyduğum anda aklıma sevgi, mutluluk, yalnızlık ve acı çekmek geliyor. Soyut kavramlarla ilgili yazmaya başladığım zaman, önce sevgi ve mutluluk içeren bir paragraf çıkıyor ortaya, sonra birden içimdeki Polyanna kayboluyor ve pesimist bir tip ortaya çıkıyor. Ne zaman somut olmayan bir şeylerden bahsetmeye çalışsam, konu mutsuzluğa geliyor. Neyse, bence somut soyuttan daha güzeldir.-Matematiği katmıyorum bu karşılaştırmaya, soyut olmasına rağmen matematik güzeldir, ondan korkmayın.-
   Bu aralar Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği dinliyorum. Derse başlarken bir bakmışım ki dilimde bir türkü, hocalara çaktırmadan susuyorum hemen. Daha önceden rap dinleyen ben, şimdilerde kendimi rap müzikten tamamen uzaklaştırdım. İnsanlar çok çabuk değişebiliyorlar. Türk Halk Müziği çok, ne bileyim çok güzel geliyor bana. Özellikle Erkan OĞUR. Erkan OĞUR'un "Bülbülüm Altın Kafeste" yorumunu dinledikten sonra türkü dinlemeyi sevmeye başladım ben. Kendisinin bu yazdıklarıma rastlama olasılığı çok düşük olmasına rağmen ona teşekkür etmek istiyorum. Bana türkü dinlemeyi sevdirdiğiniz için teşekkürler.

Mutlaka dinleyin dediğim birkaç türkü var.

Yarim Senden Ayrılalı: http://www.youtube.com/watch?v=rMtEkqr8940
Bülbülüm Altın Kafeste: http://www.youtube.com/watch?v=21FHBHPQE94&feature=related
Karşıda Görünen Ne Güzel Yayla: http://www.youtube.com/watch?v=NOKhzBlm_Dk

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder