22 Kasım 2010 Pazartesi

Bisiklet.

        Geç yaşta bisiklet sürmeyi öğrenen birisi olarak , bisiklet deyince aklıma özgürlük geliyor.Nedendir bilmem.Belki siz de rüzgarı teninizde hissederken, rüzgar suratınıza çarparken, tişörtünüzü şişirirken benim gibi düşünüyorsunuzdur : Özgürüm.  Tatilde bisiklet sürebilmenin -Konya'nın yer şekillerini çok seviyorum sırf bu yüzden- keyfini yeniden yaşadım.Yazıyı gezi yazısı havasına bürümemek için konuyu değiştirmem gerek. Siyasetten bahsetmek istemiyorum, zaten bu konuda çok büyük bir bilgi birikimim olduğunu söyleyemem.Sonuçta bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmamak lazım. Bisiklete geri dönelim o zaman, eski bisikletlerin sağlamlığına her zaman hayret ederim. Ön tarafında sepet olan çook eski bisikletlerden bahsediyorum.O bisikletlerle ilgili en çok merak ettiğim şey şudur : Neden tekerlekleri ince? Uzun süre kafa yordum fakat bana mantıklı gelecek bir sebep bulamadım. Bisikletler hakkında başka düşüncelerim de var tabi ki. Bisikletine parçalar ekleyen, jantlarına resimler yaptıran kişilerden olamadım. Neden olamadım, çünkü uğraşmadım. Ama yakın zamanda bunlar da yapmak istediğim şeyler arasında. Ancak bisiklete takılmasına mantıksız gözüyle baktığım bir şey var: Boynuz. Bisikletin hem güzel görüntüsünü bozar, hem de frenlerin sıkılmasını zorlaştırır.Boynuzu tutarken bir anda freni sıkmanız gerektiğini düşünsenize. Bisikletle ilgili bir de önerim olacak. İleride çocuklarınız olursa erken yaşta öğrenmelerini sağlayın, düşe kalka öğrensinler küçükken.Büyüyünce öğrenmesi insanın hem zoruna gidiyor, hem de ne kadar öğrenirseniz öğrenin hiçbir şey tecrübenin yerini tutmuyor.

   Bir şey fark ettim. Satırlarca yazıyorum ama yazdığım metin aslında hiçbir işe yaramıyor.Olsun, yazarken eğleniyorum. Neticede ders kitaplarında okutulmayacak yazdıklarım. Size bir şiirle veda etmek istiyorum. ( En sevdiğim ve aynı zamanda en sık kullandığım hece ölçüsü, serbest ölçüdür.)
   Yazıyorum, ana fikri yok
   Söylüyorum, dinleyenim yok.
   Gülüyorum, hayat bana hoş,
   Yazılarımın içi ne kadar boş.  

özet:  Bisiklet güzel bir araçtır, sürün ve sürdürün.

NOT: Şiir yazarkenki amacım sadece yazıyı şiirle sonlandırmak içindi. Çok saçma bir şiir oldu. Ben kolay kolay şiir yazamam.Not bitti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder